پایگاه مدافعان ولایت

این را به یاد داشته باشیم که پای نهادن در فضای مجازی ایمان میخواهد.

پایگاه مدافعان ولایت

این را به یاد داشته باشیم که پای نهادن در فضای مجازی ایمان میخواهد.

پایگاه مدافعان ولایت

بسم الله الرحمن الرحیم
این جانب در این وبلاگ به نشر انواع مطالب و اخبار علمی-سیاسی-اقتصادی-فرهنگی-اجتماعی و...میپردازم.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی

آلبوم موسیقی «استادشهریار»منتشر شد

شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۴۸ ب.ظ

مسوول واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان شرقی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آلبوم موسیقی استاد شهریار شامل شش قطعه به زبان فارسی و یک قطعه به زبان ترکی آذری است.
محمدحسین بلاغی افزود: در تهیه و تولید آلبوم موسیقی 'استاد شهریار' جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان عرصه موسیقی استان با حوزه هنری همکاری داشته اند.
وی ادامه داد: حضرت محمد(ص)، انتظار فرج، شب و علی، سلام ای شهیدان، امام خمینی (ره)، کاروان کربلا و الله وعده سی عناوین قطعات آلبوم مذکور است.
وی تشریح کرد: اشعار به کار رفته در این آلبوم از دیوان استاد شهریار برگزیده و تلاش شده است تا اثری فاخر و ماندگار به منظور الگوسازی در عرصه فرهنگ صوتی عرضه شود.
بلاغی با اشاره به اینکه قطعات این آلبوم توسط محمد ملکی اصل، آهنگسازی و تنظیم شده است، افزود: ضبط و میکس آلبوم موسیقی استاد شهریار توسط مهدی ناصری تهرانی صورت گرفته است.
وی گفت: آلبوم موسیقی استاد شهریار همزمان با برگزاری کنگره بین المللی استاد شهریار در تالار وحدت دانشگاه تبریز رونمایی خواهد شد.
کنگره بزرگداشت استاد شهریار روز چهارشنبه و پنجشنبه 25 و 26 شهریورماه با محوریت فرهنگ دینی و انقلابی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.
27 شهریور ماه به مناسبت سالروز درگذشت استاد محمدحسین بهجت تبریز متخلص به شهریار به عنوان روز شعر و ادب فارسی در تقویم ایران ثبت شده است.
محمدحسین بهجت تبریز متخلص به شهریار در سال 1285 شمسی در تبریز متولد شد و دوران کودکی را به علت شیوع بیماری در شهر در روستاهای قیش قورشاق و خشگناب بستان آباد سپری نمود.
شهریار در سال 1300 شمسی برای ادامه تحصیل از تبریز عازم تهران شد و در مدرسه دارالفنون مشغول فراگیری علم شد تا اینکه در رشته پزشکی ادامه تحصیل داد، اما پیش از گرفتن مدرک به دلایلی ترک تحصیل کرد.
شهریار اولین دفتر شعر خود را در سال 1310 شمسی منتشر کرد.
بسیاری از اشعار او به فارسی و زبان ترکی آذربایجانی جزوآثار ماندگار این زبان هاست.
علاوه بر دیوان فارسی استاد شهریار، منظومه ' حیدر بابایه سلام ' که در سال های 1329 تا 1332 سروده شد از مهم ترین آثار ادبی ترکی آذربایجانی شناخته می شود که به بیش از 90 زبان در جهان ترجمه شده است.
شهریار در روزهای آخر عمر به دلیل بیماری در بیمارستان مهر تهران بستری شد و در صبحدم 27 شهریور سال 1367 به دیار باقی شتافت.
مقبرة الشعرای تبریز محل دفن این شاعر برجسته ایرانی است که هم اکنون به زیارتگاه آحاد مردم ایران زمین و سایر کشورهای جهان تبدیل شده است.
از مهمترین و برجسته ترین اتفاقات زندگی این شاعر بزرگ کشورمان می توان به دیدار وی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به تبریز و در دوره ریاست جمهوری ایشان اشاره کرد.

  • سیدسعید موسوی نژادیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی