پایگاه مدافعان ولایت

این را به یاد داشته باشیم که پای نهادن در فضای مجازی ایمان میخواهد.

پایگاه مدافعان ولایت

این را به یاد داشته باشیم که پای نهادن در فضای مجازی ایمان میخواهد.

پایگاه مدافعان ولایت

بسم الله الرحمن الرحیم
این جانب در این وبلاگ به نشر انواع مطالب و اخبار علمی-سیاسی-اقتصادی-فرهنگی-اجتماعی و...میپردازم.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی

۴۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱
شهریور

ارتش بیست میلیونی (بسیج) فرمول دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی است. سنگ بنای بسیج بر حکم فقهی و جهادی استوار است؛ جهادی که مبتنی بر روحیه  دفاعی باشد و نه تهاجمی و جهان گشایی. 
*اندیشه امام(ره) : بسیج نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد. در این نگرش بسیج دیگر صرفاً سازمانی نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست. 
*امام خمینی(ره) در مورد بسیجیان قهرمان فرمودند:« شما آیینه مجسم مظلومیت ها و رشادت های این ملت بزرگ، در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلابید. شما فرزندان مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشورید. شما یادگاران و همسنگران و فرماندهان و مسؤولان بیداردلانی بوده اید که امروز در قرارگاه محضر حق مأوا گزیده اند. من به طور جد و اکید می گویم که انقلاب و جمهوری اسلامی و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بحث از بزرگ ترین سنگرهای دفاع از ارزش های الهی نظام ما بوده و خواهد بود، به وجود یکایک شما نیازمند است چه صلح باشد و چه جنگ.»
*امام خمینی(ره) در مورخ 2/9/67 در هفته بسیج درباره خطر غفلت از بسیجیان و روحیه بسیجی گری به مسؤولان پیامی را صادر می فرمایند. 
ایشان فرمودند:« من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم و می دانم که اگر مسؤولان نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. بار دیگر تأکید می کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی (بسیج) سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت. من از تمامی بسیجیان خصوصاً از فرماندهان عزیز آن تشکر می کنم و از دعای خیر برای این فرزندان با وفای اسلام غفلت نخواهم نمود».

*بار دیگر تأکید می‌کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت.

 **************************************

 بسیج و بسیجی از دیدگاه مقام عظمای ولایت حضرت آیت ا... خامنه ای :

  • سیدسعید موسوی نژادیان
۳۱
شهریور

 

 

  • سیدسعید موسوی نژادیان
۳۱
شهریور

حسین النمر روز سه شنبه در دیدار هیات 12 نفره از شهرداران لبنان با مسوولان شهرداری قم، ضمن ابلاغ سلام دبیرکل حزب الله لبنان، افزود: خداوند بر ما منت گذاشت و رهبری سید حسن نصرالله را در این برهه زمانی به ما عطا کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه منطقه بقاع لبنان سال های زیادی محل استقرار نیروهای مقاومت بود، گفت: این منطقه از سال 1982 شهدای زیادی تقدیم کرده و اکنون نیز به دلیل هم مرز بودن با کشور سوریه یک منطقه بسیار حساس است که همچنان افرادی از این منطقه در مبارزه با تکفیری ها به شهادت می رسند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخاب شهرداران در لبنان متفاوت از کشور ایران است، گفت: ابتدا یک مجلس برای شهرداری شکل می گیرد که اعضای آن از میان مردم انتخاب می شوند.
النمر با اشاره به اینکه شهرداران را نیز از اعضای این مجلس انتخاب می کنند، اضافه کرد: اتحادیه ای نیز با عنوان اتحادیه شهرداران تشکیل می شود که اعضای آن از میان شهرداران انتخاب می شود.
وی ادامه داد: طبق قانون لبنان در هر منطقه ای که بیشتر از 400 خانوار ساکن باشند، اجازه دارند که برای خودشان شهردار انتخاب کنند و به همین دلیل تعداد شهرداران در کشور لبنان زیاد است.
وی گفت: در منطقه بقاع 180 شهردار و هفت اتحادیه شهرداران فعالیت می کنند.
مدیرفعالیت های حزب الله در شهرداری های لبنان با ابراز خرسندی از سفر به شهر مقدس قم گفت: قم شهر علما، مجاهدان و حرم حضرت معصومه(س) است.
وی ضمن تشکر از میزبانی مسوولان شهرداری قم، از آن ها برای سفر به کشور لبنان و بازدید از طرح ها و همچنین آثار تاریخی این کشور دعوت کرد.
در پایان این دیدار، هدیه ای به رسم یادبود از طرف شهرداری بعلبک به شهرداری قم تقدیم شد.

* استفاده از تجریه کشورهای اسلامی در مدیریت شهری از اهداف شهرداری قم است
قائم مقام شهردار قم نیز در این دیدار با تاکید بر ارتباط با کشورهای اسلامی گفت: استفاده از تجربه کشورهای اسلامی در مدیریت شهری از اهداف شاخص شهرداری قم است.
ابراهیم معتمدی افزود: به دنبال استفاده از ظرفیت کشورهای اسلامی در شهر قم به ویژه برای طرح هایی از جمله بلوار پیامبر اعظم(ص) که حدفاصل مسجد مقدس جمکران تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) است، می باشیم.
وی با اشاره به حضور شهروندانی افزون بر 110 کشور جهان در قم به جهت استفاده از ظرفیت های این شهر، اضافه کرد: درصدد هستیم سال آینده کنفرانس بین المللی کشورهای اسلامی که شهروندانی از این کشورها در شهر قم حضور دارند، برگزار کنیم.
وی با ابراز تمایل نسبت به استفاده از تجربه شهرداران کشور لبنان، اظهار امیدواری کرد: با امضای تفاهم نامه فی مابین، بتوان از تجربه های یکدیگر در مدیریت امور شهری به نحو شایسته بهره برد.
وی ادامه داد: اگر تجربه ای هم در اداره شهر قم مد نظر شهرداران کشور لبنان باشد آمادگی کامل داریم تا در اختیار آن ها قرار دهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه شهر قم پایگاه دینی و سیاسی ایران اسلامی است، گفت: این شهر خاستگاه انقلاب اسلامی است که رهبران جمهوری اسلامی و مراجع تقلید نیز همه از این شهر برخواستند.
وی با اشاره به اینکه شهر قم به جهت مباحث دینی و فرهنگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: این شهر از حیث جغرافیایی مانند جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه است، به طوریکه محور مواصلاتی 17 استان کشور به جهت ترددهای ترانزینی است.
وی با اشاره به

  • سیدسعید موسوی نژادیان
۳۰
شهریور

 


دریافت
مدت زمان: 2 دقیقه 57 ثانیه
  • سیدسعید موسوی نژادیان
۳۰
شهریور


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در آستانه سفر به نیویورک برای شرکت در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس انجام داده است که متن گفت‌و‌گوی استیو کرافت مجری برنامه 60 دقیقه شبکه تلویزیونی  CBS آمریکا با رئیس جمهور کشورمان به شرح زیر است:

مقدمه رئیس‌‌جمهور: از این فرصتی که پیش آمده  تا راجع به موضوعاتی که در شرایط فعلی جهان هم برای منطقه ما و هم برای کل جهان اهمیت دارد، گفت و گو کنیم، خوشحالم. فکر می کنم صلح، امنیت و ثبات مهم‌ترین اهدافی است که همگان خواهان آن هستند و زمینه‌ای برای پیشرفت و توسعه خواهد بود که به نفع همه بشریت است.

سوال: در ابتدای مذاکرات به نقل از جنابعالی اعلام شد که این قدم اول و مهم برای بهبود روابط دو کشور است. آن زمان خیلی خوشبین نبودید که این مذاکرات موفقیت آمیز باشد، اما به توافق رسیدید، اکنون نظرتان چیست؟

رئیس‌ جمهوری: توافق بسیار سختی بود، پیچ و خم‌های بسیار زیادی داشت. در مذاکراتی که نمایندگان 7 کشور با هم، راجع به مسایلی که برای دو طرف بسیار اهمیت دارد صحبت می‌کنند، پیش بینی اینکه آیا  مذاکرات در نهایت به توفیق دست پیدا می‌کند یا نه،خیلی آسان نیست اما من هیچ‌وقت نسبت به مذاکرات بدبین نبودم و همیشه می‌گفتم که خوش‌بینی شاید زیاد نباشد اما بدبینی هم درست نیست و باید همه تلاش خود را برای دستیابی به موفقیت، بکار بگیریم.

اولین گام موفقی که در توافق موقت ژنو برداشتیم، معنایش این بود که این راه  گرچه سخت است، اما راه درستی است و می‌تواند ما را به اهدافمان برساند. امروز خوشحالم که قدم‌های بسیار مهمی در این زمینه برداشتیم و در حال برداشتن گام‌های نهایی هستیم.

 

سوال: با این توافق به چه چیزی دست پیدا کردید؟

رئیس‌ جمهوری: خود توافق بسیار مهم بود. آنهم در یک مسأله بسیار مهمی ، یک طرف توافق یعنی ایران کاری را انجام می‌داد و آن را برای توسعه خودش لازم می‌دانست و طرف دیگر نسبت به همان اقدام بدبین بود و احساس می‌کرد که ممکن است تهدیدی برای صلح و امنیت باشد. بنابراین فاصله بین دو طرف بسیار زیاد بود. خود به دست آمدن تفاهم و توافق یعنی یک موفقیت بزرگ برای دو طرف. آنچه ما به دست آوردیم در واقع اهدافی بود که از روز اول آن را دنبال می‌کردیم و آن اینکه بتوانیم بدون مشکل فعالیت هسته ای صلح‌آمیز خود را داشته باشیم. تحریم‌ها برداشته شود و قطعنامه‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران بوده، لغو شوند.

  • سیدسعید موسوی نژادیان
۳۰
شهریور

  • سیدسعید موسوی نژادیان
۳۰
شهریور

 

 
مدت زمان: 4 دقیقه 39 ثانیه
  • سیدسعید موسوی نژادیان
۲۹
شهریور

در روزهای پایانی اردیبهشت ماه امسال بود که برخی از رسانه ها، نامه مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت برخورداری تمام کودکان افغانستانی از حق آموزش(اعم از آنهایی که دارای کارت اقامت هستند و یا آنانی که فاقد هرگونه کارت می باشند)را، در عرصه عمومی مطرح کردند.
وی ادامه داد: نامه ذکر شده حاوی تصمیم مهمی بود که در صورت اجرای دقیق می تواند به عنوان یکی از موثرترین تصمیمات برای ایجاد یکدلی، تفاهم و تحکیم هبستگی میان مردم ما و مردم رنجدیده و زحمتکش کشور افغانستان در سالهای پیش رو ایفای نقش کند.
وی تاکید کرد: مسئولان این حوزه ها بخوبی می دانند که کمترین دستاورد اجرای چنین تصمیمی، تطبیق فرهنگی، جامعه پذیری و احساس مسئولیت هرچه بیشتر از سوی کسانی است که پیش از این به دلایل روشن می توانسته اند هیچگونه حس تعلق خاطری نسبت به کشور ما نداشته باشند و اکنون اجرای دقیق چنین تصمیمی می تواند ضمن ایجاد امکان مانیتورینگ جمعیت یادشده و شناسایی مشکلات و کاستی های زندگی فردی و اجتماعی آنان و ایجاد حس تعلق خاطر در میان آنان از طریق جایگاه بخشی، توانمندسازی و افزایش مهارت های فردی و اجتماعی را برای دستگاه های ذکر شده ایجاد کند.
حسنی اضافه کرد: همچنین چنین دستوری می تواند زمینه های پیشگیری اجتماعی و کاهش آسیبهای ناشی از فقر، مهاجرت و مشکلات زندگی در کشوری بیگانه را، در مورد آنان فراهم کند و به طور یقین این دستوری است که می تواند در فرایند اجرا اثرات بسیار مثبتی در تآمین امنیت و نظم در جامعه داشته باشد.

** ابعاد مالی موضوع
وی با اشاره به ابعاد مالی این موضوع گفت: موضوع دیگر، بار مالی و نیروی انسانی مورد احتیاج اجرای این طرح برای نظام آموزش رسمی کشور است که باید اذعان داشت، این نکته ای درست و بسیار با اهمیت است چرا که ما در کشوری زندگی می کنیم که سهم بودجه ی آموزش و پرورش از کل بودجه مصوب کشور به میزانی نیست که بتواند بطور کامل پاسخگوی نیازهای وزارتخانه وسیعی نظیر آموزش و پرورش باشد.
حسنی افزود:

  • سیدسعید موسوی نژادیان
۲۹
شهریور

از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای مهندس محمّد حسن انتظاری
به پاس خدمات و زحمات با ارزش شما در دوران دبیری شورای عالی فضای مجازی، جناب عالی را به عضویت این شورا منصوب می کنم.
سیّد علی خامنه ای
28/ شهریور/ 1394

محمدحسن انتظاری مهندس برق و دارای سوابق متعدد در شرکت مخابرات ایران است. وی در اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت یازدهم به پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و رییس شورا و با رأی اکثریت اعضای شورا به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز ملی فضای مجازی انتخاب شد.
در نخستین جلسه از دور دوم شورای عالی فضای مجازی که چهارشنبه گذشته - 25 شهریور ماه - به ریاست رییس جمهوری تشکیل شد با اتفاق آرای اعضا، سیدابوالحسن فیروزآبادی به عنوان دبیر جدید شورا و رییس مرکز ملی فضای مجازی انتخاب شد و انتظاری دبیری این شورای عالی را به فیروز آبادی سپرد.

  • سیدسعید موسوی نژادیان
۲۹
شهریور

از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، در این یادداشت با عنوان «گام های راهبردی آمریکا برای نفوذ در ایران»، عبدالله مرادی فرایند و هدف گذاری این نفوذ را «تغییر در دستگاه محاسباتی نظام، تقویت شبکه حامیان غرب در داخل و تغییر ذائقه فرهنگی» در ایران بیان می کند.
در متن این یادداشت آمده است:
گفتمان جمهوری اسلامی به عنوان یک الگوی هویتی و ارزشی متفاوت، همواره در مقابل گفتمان نظام سلطه قرار داشته است. پس سیاست مهار و مدیریت ایران با چشم انداز حداکثری تغییر نظام همواره در دستور کار آمریکا قرار داشته است. این موضوع البته در مقاطعی با رویکرد سخت نظامی و در مقاطعی مانند فتنه ی 88 با استفاده از الگوی براندازی نرم، پیگیری شده است. بر همین اساس، نباید انتظار داشت که حتی پس از توافق هسته ای نیز ایالات متحده به روند دشمنی و سیاست های مبتنی بر مهار، نفوذ، تغییر رفتار و براندازی نظام جمهوری اسلامی خاتمه دهد، بلکه به عکس، شواهد نشان می دهد که نظام سلطه مترصد فرصتی است تا از فضای سیاسی و اقتصادی ناشی از برجام حداکثر استفاده را ببرد و طراحی های خود را علیه جمهوری اسلامی ایران تعمیق بخشد. درست به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (25 شهریور) با اشاره به نیت شوم دشمنان سلطه گر برای بازگشت و نفوذ در ایران اسلامی فرمودند: «در زمینه ی سیاسی نیز بیگانگان به دنبال نفوذ در مراکز تصمیم گیری و اگر نشد، نفوذ در مراکز تصمیم سازی هستند که در صورت تحقق این توطئه، جهت گیری ها، تصمیمات و حرکت عمومی کشور، بر اساس خواست و اراده ی بیگانگان، تنظیم و اجرایی خواهد شد.»
همه گام های این مبارزه راهبردی نفوذ برای این صورت می گیرد که آمریکا بتواند از فضای به وجودآمده، به تغییر در معادله قدرت و سیاست داخلی ایران برسد؛ امری که هرچند در اظهارات علنی مقامات آمریکایی به آن اشارتی می شود، اما در واقع بیش از هر چیزی بر آن حساب و تمرکز کرده اند که این فضا، مقدمه نفوذ و سپس براندازی جمهوری اسلامی باشد، نه مقدمه پذیرش این کشور به مثابه ی یک قدرت هسته ای.
پیتر هارل، از پژوهشگران اندیشکده «مرکز امنیت آمریکایی جدید»، به مقامات کاخ سفید چنین تجویز می کند: «آمریکا باید یک استراتژی تهاجمی ترویج اصلاحات سیاسی و اجتماعی در ایران را دنبال کند تا تعامل بیشتر موسسات غیردولتی آمریکایی و بین المللی و نهادهای جامعه مدنی در ایران تسهیل شود. واشنگتن باید به باقی ماندن در کنار فعالانی در ایران، که به دنبال اصلاحات سیاسی در کشور هستند، ادامه دهد.»1 در واقع برجام و افزایش تعامل با ایران از دید آن ها بیش از آنکه به معنای راه یافتن ایران به جامعه بین المللی باشد،به معنای راه یافتن آمریکا به درون ایران است.2 با توجه به این توضیحات می توان فرایند و هدف گذاری این نفوذ را در این موارد تشریح نمود:

  • سیدسعید موسوی نژادیان