پایگاه مدافعان ولایت

این را به یاد داشته باشیم که پای نهادن در فضای مجازی ایمان میخواهد.

پایگاه مدافعان ولایت

این را به یاد داشته باشیم که پای نهادن در فضای مجازی ایمان میخواهد.

پایگاه مدافعان ولایت

بسم الله الرحمن الرحیم
این جانب در این وبلاگ به نشر انواع مطالب و اخبار علمی-سیاسی-اقتصادی-فرهنگی-اجتماعی و...میپردازم.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی

ارتش بیست میلیونی (بسیج) فرمول دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی است. سنگ بنای بسیج بر حکم فقهی و جهادی استوار است؛ جهادی که مبتنی بر روحیه  دفاعی باشد و نه تهاجمی و جهان گشایی. 
*اندیشه امام(ره) : بسیج نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد. در این نگرش بسیج دیگر صرفاً سازمانی نظامی نیست که فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شکل گرفته باشد، بلکه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد که انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست. 
*امام خمینی(ره) در مورد بسیجیان قهرمان فرمودند:« شما آیینه مجسم مظلومیت ها و رشادت های این ملت بزرگ، در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلابید. شما فرزندان مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشورید. شما یادگاران و همسنگران و فرماندهان و مسؤولان بیداردلانی بوده اید که امروز در قرارگاه محضر حق مأوا گزیده اند. من به طور جد و اکید می گویم که انقلاب و جمهوری اسلامی و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بحث از بزرگ ترین سنگرهای دفاع از ارزش های الهی نظام ما بوده و خواهد بود، به وجود یکایک شما نیازمند است چه صلح باشد و چه جنگ.»
*امام خمینی(ره) در مورخ 2/9/67 در هفته بسیج درباره خطر غفلت از بسیجیان و روحیه بسیجی گری به مسؤولان پیامی را صادر می فرمایند. 
ایشان فرمودند:« من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می بوسم و می دانم که اگر مسؤولان نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. بار دیگر تأکید می کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی (بسیج) سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت. من از تمامی بسیجیان خصوصاً از فرماندهان عزیز آن تشکر می کنم و از دعای خیر برای این فرزندان با وفای اسلام غفلت نخواهم نمود».

*بار دیگر تأکید می‌کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت.

 **************************************

 بسیج و بسیجی از دیدگاه مقام عظمای ولایت حضرت آیت ا... خامنه ای :

* فرمانده کل قوا می‌فرمایند: بسیج یعنی حضور ناشی از ایمان و اخلاص و انگیزه دینی و ایمان صادقانه در هر میدانی که انسان احساس می‌کند کارآیی و توانایی حضور در آن میدان را دارا است. این معنای بسیج است.

 *بسیجی بلند همت است . خواسته های او بزرگ و در حد اعتلای کشور می باشد. خواسته ی او، نجات همه آحاد بشر و رفع فساد و فقر و تبعیض و بی عدالتی و سلطه ی دشمن است. او از اینکه زیر پرچم آمریکا یا دیگر قدرت های بیگانه زندگی بکند و مثل حیوانات بچرد، بیزار است. برای او فرق می کند و مهم است چه کسی بر کشور او فرمان براند. یک انسان فاسد و فاسق و فاجر و مزدور بیگانه ، یا بندگان صالح خدا،او به این که در خانه و در محیط زندگی او،حکومت ا... مستقر باشد یا حکومت دشمنان ا... اهمیت می دهد لذا برای این کار می ایستد.
*مقام معظم رهبری دراین زمینه می‌فرمایند: سالگرد تشکیل بسیج مستضعفان یادآور خاطره مجاهداتی است که در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی زیباترین تابلوهای ایثار و فداکاری همراه با نجابت و صحنه نبرد با شیطان زر و زور را با عرصه جهاد با نفس اماره به هم آمیخته و جبهه جنگ را محراب عبادت ساختند". کلمه مقدسی که بزرگان انقلاب و اسلام بارها نسبت به اهمیت آن تاکید داشته‌اند و معتقدند که اگر بسیج به صورت واقعی در جامعه شکل‌گیرد بسیاری از مشکلات و معضلات موجود برطرف خواهد شد. بسیج، مردمی‌ترین نهادی است که تاکنون توانسته خدمات بسیار مطلوبی را برای حفظ امنیت، مقابله با تهدیدات و ساختن کشور انجام دهد و افتخاری بزرگ و سترگ را برای خود به ارمغان بیاورد. و امروز مردم کشور ما افتخارشان این است که بسیجی به معنای واقعی آن هستند، بسیجی که درهمه حال آماده کارزار و تلاش برای ساختن کشور و مقابله با هر تهدیدی است. بسیجی که به معنای واقعی، دوست‌دار انقلاب و نظام اسلامی است و حاضر است که برای حفظ آن جان خود را فدا کند. بسیجی، زبانش در مقابل ملت نرم و لین است، نگاهش به آسمان و دلش به مانند دریاست، قلبش به وسعت دنیاست.                                                
*یکی از کامل‌ترین تعاریف از بسیج را حضرت آیت الله‌ خامنه‌ای، مقام معظم رهبری ارائه فرمودند. ایشان در تعریف بسیج گفته‌اند: بسیج عبارت است از مجموعه‌ای که در آن پاکترین انسان ها، فداکارترین و آماده به‌کارترین جوانان کشور در راه اهداف متعالی این ملت و برای به کمال و به خوشبختی رساندن این مردم جمع شده‌اند.
 **************************************

 بسیج و بسیجی از دیدگاه حضرت آیت الله میرزا جواد آقای تبریزی:
 حضرت آیت الله میرزاجواد آقای تبریزی از مراجع عظام تقلید در این زمینه معتقد بود که اگر نیروهای پاسدار و بسیجی نباشند، کشور عزتی ندارد. وی افزوده بود که بسیج آبروی نظام را حفظ می‌کند واین جایگاه وظیفه آنان را سنگین‌تر کرده است. 
**************************************
بسیج و بسیجی از دیدگاه حضرت آیت الله حسین نوری همدانی:

حضرت‌آیت‌الله حسین نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید قم نیز معتقد است:
اگر می‌بینید که نیروهای بسیج آن قدرت را دارندکه طی چندساعت آماده می‌شوند ، نشانه‌ی احساس مسوولیت ایمانی آنان است.
 **************************************
بسیج و بسیجی از دیدگاه حضرت آیت الله جوادی آملی:
همانطور که آیت‌الله‌جوادی آملی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم نیز معتقد است که اگر وجود بسیج و بسیجیان در کشور ما نبود، دشمنان به هیچ چیز ما رحم نمی‌کردند. 
**************************************
بسیج و بسیجی از دیدگاه نائب رییس مجلس خبرگان رهبری:
نایب رییس مجلس خبرگان رهبری نیز بسیج را بهترین مدافع ارزش‌های اسلامی می‌داند که ‌پس ازجنگ تحمیلی بویژه درمسایل فرهنگی فعالیتهای مفید و ارزشمندی را داشته است.
**************************************
بسیج و بسیجی از دیدگاه حضرت آیت الله ابراهیم امینی :
آیت‌الله ابراهیم امینی اقدام امام راحل در تاسیس این نهاد مردمی را ارزنده توصیف کرده و افزوده است: تشکیل ارتش ‪ ۲۰میلیونی کاربسیار مفیدی بود که ما نتیجه این اقدام مهم را در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم.

 



  • سیدسعید موسوی نژادیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی