پایگاه مدافعان ولایت

این را به یاد داشته باشیم که پای نهادن در فضای مجازی ایمان میخواهد.

پایگاه مدافعان ولایت

این را به یاد داشته باشیم که پای نهادن در فضای مجازی ایمان میخواهد.

پایگاه مدافعان ولایت

بسم الله الرحمن الرحیم
این جانب در این وبلاگ به نشر انواع مطالب و اخبار علمی-سیاسی-اقتصادی-فرهنگی-اجتماعی و...میپردازم.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی

حسین النمر روز سه شنبه در دیدار هیات 12 نفره از شهرداران لبنان با مسوولان شهرداری قم، ضمن ابلاغ سلام دبیرکل حزب الله لبنان، افزود: خداوند بر ما منت گذاشت و رهبری سید حسن نصرالله را در این برهه زمانی به ما عطا کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه منطقه بقاع لبنان سال های زیادی محل استقرار نیروهای مقاومت بود، گفت: این منطقه از سال 1982 شهدای زیادی تقدیم کرده و اکنون نیز به دلیل هم مرز بودن با کشور سوریه یک منطقه بسیار حساس است که همچنان افرادی از این منطقه در مبارزه با تکفیری ها به شهادت می رسند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخاب شهرداران در لبنان متفاوت از کشور ایران است، گفت: ابتدا یک مجلس برای شهرداری شکل می گیرد که اعضای آن از میان مردم انتخاب می شوند.
النمر با اشاره به اینکه شهرداران را نیز از اعضای این مجلس انتخاب می کنند، اضافه کرد: اتحادیه ای نیز با عنوان اتحادیه شهرداران تشکیل می شود که اعضای آن از میان شهرداران انتخاب می شود.
وی ادامه داد: طبق قانون لبنان در هر منطقه ای که بیشتر از 400 خانوار ساکن باشند، اجازه دارند که برای خودشان شهردار انتخاب کنند و به همین دلیل تعداد شهرداران در کشور لبنان زیاد است.
وی گفت: در منطقه بقاع 180 شهردار و هفت اتحادیه شهرداران فعالیت می کنند.
مدیرفعالیت های حزب الله در شهرداری های لبنان با ابراز خرسندی از سفر به شهر مقدس قم گفت: قم شهر علما، مجاهدان و حرم حضرت معصومه(س) است.
وی ضمن تشکر از میزبانی مسوولان شهرداری قم، از آن ها برای سفر به کشور لبنان و بازدید از طرح ها و همچنین آثار تاریخی این کشور دعوت کرد.
در پایان این دیدار، هدیه ای به رسم یادبود از طرف شهرداری بعلبک به شهرداری قم تقدیم شد.

* استفاده از تجریه کشورهای اسلامی در مدیریت شهری از اهداف شهرداری قم است
قائم مقام شهردار قم نیز در این دیدار با تاکید بر ارتباط با کشورهای اسلامی گفت: استفاده از تجربه کشورهای اسلامی در مدیریت شهری از اهداف شاخص شهرداری قم است.
ابراهیم معتمدی افزود: به دنبال استفاده از ظرفیت کشورهای اسلامی در شهر قم به ویژه برای طرح هایی از جمله بلوار پیامبر اعظم(ص) که حدفاصل مسجد مقدس جمکران تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) است، می باشیم.
وی با اشاره به حضور شهروندانی افزون بر 110 کشور جهان در قم به جهت استفاده از ظرفیت های این شهر، اضافه کرد: درصدد هستیم سال آینده کنفرانس بین المللی کشورهای اسلامی که شهروندانی از این کشورها در شهر قم حضور دارند، برگزار کنیم.
وی با ابراز تمایل نسبت به استفاده از تجربه شهرداران کشور لبنان، اظهار امیدواری کرد: با امضای تفاهم نامه فی مابین، بتوان از تجربه های یکدیگر در مدیریت امور شهری به نحو شایسته بهره برد.
وی ادامه داد: اگر تجربه ای هم در اداره شهر قم مد نظر شهرداران کشور لبنان باشد آمادگی کامل داریم تا در اختیار آن ها قرار دهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه شهر قم پایگاه دینی و سیاسی ایران اسلامی است، گفت: این شهر خاستگاه انقلاب اسلامی است که رهبران جمهوری اسلامی و مراجع تقلید نیز همه از این شهر برخواستند.
وی با اشاره به اینکه شهر قم به جهت مباحث دینی و فرهنگی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: این شهر از حیث جغرافیایی مانند جایگاه ایران در منطقه خاورمیانه است، به طوریکه محور مواصلاتی 17 استان کشور به جهت ترددهای ترانزینی است.
وی با اشاره به وجود گمرک سلفچگان و حضور بیش از 20 میلیون زائر در طول سال در شهر قم، گفت: همه این ظرفیت ها نشان می دهد که مدیریت در این شهر کار بسیار مشکلی است و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدت و با تشکیل یک تیم کاملا علمی و اجرایی با محوریت تفکر دانایی محور، مسیر توسعه و رشد را در این شهر به پیش ببریم.
وی طرح های مترو، منوریل، تقاطع غیرهم سطح، مدیریت منابع آب و مباحث مربوط به شهر هوشمند و الکترونیک را از جمله طرح های عمرانی شهر قم عنوان و اضافه کرد: استفاده از آخرین تکنیک ها در حوزه شهری در دستور کار شهرداری قم قرار دارد.
این هیات 12 نفره از طرح های عمرانی سطح شهر قم از جمله مترو و منوریل بازدید کردند و در جریان روند ساخت این طرح ها قرار گرفتند.
اجرای طرح مونوریل قم از سال 1389 در بستر رودخانه قمرود قم آغاز شد که در مرحله نخست این طرح به طول 6.8 کیلومتر از پارک سوار شمالی قم تا مصلی قدس با فعالیت کارشناسان و مهندسان داخلی در حال احداث است.
در طول 6.8 کلیومتری فاز نخست طرح منوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، مطهر و ایستگاه مصلی در نظر گرفته شده است.
طرح متروی قم نیز قرار است غربی ترین نقطه شهر را به شرقی ترین نقطه متصل کند، خط A مترو قم 14.8 کیلومتر است و دارای 14 ایستگاه شامل ایستگاه های جمکران، میدان بقیه الله، میدان ولیعصر(عج)، زاویه، میدان پلیس، شهید روحانی، چهل اختران، خیابان عماریاسر، میدان مطهری، میدان سعیدی، میدان معصومیه، خیابان مطهری، میدان کشاورز و قلعه کامکار می باشد.
معاون امور عمرانی استاندار قم نیز چندی پیش در میزگرد ایرنا در این زمینه گفته بود: در قانون، اعتبارات دولتی به صورت مشترک برای مترو و منوریل قم دیده شده است؛ امسال 60 میلیارد تومان برای قطار شهر قم پیش بینی و با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بانک مرکزی 330 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو قم فروخته شد که با تزریق این اعتبارات طرح مترو سرعت خوبی گرفته است.

  • سیدسعید موسوی نژادیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی