پایگاه مدافعان ولایت

این را به یاد داشته باشیم که پای نهادن در فضای مجازی ایمان میخواهد.

پایگاه مدافعان ولایت

این را به یاد داشته باشیم که پای نهادن در فضای مجازی ایمان میخواهد.

پایگاه مدافعان ولایت

بسم الله الرحمن الرحیم
این جانب در این وبلاگ به نشر انواع مطالب و اخبار علمی-سیاسی-اقتصادی-فرهنگی-اجتماعی و...میپردازم.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی

تایید عملکرد لوزالمعده مصنوعی در کنترل قندخون

شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۱۸ ب.ظ


از خبرگزاری یونایتدپرس، نتایج این مطالعه جدید نگرانی ها را در خصوص کارآیی سیستم لوزالمعده مصنوعی در جهان واقعی نسبت به محیط آزمایشگاه که در آن ورزش، رژیم غذایی و سایر عوامل کنترل شده است، رفع می کند.
دیابت نوع یک اختلالی خودایمن است که در آن لوزالمعده انسولین را بسیار کم می سازد و یا هیچ انسولینی تولید نمی کند.
لوزالمعده مصنوعی با اندازه گیری های مکرر، سطح گلوکز در خون را تحت نظر دارد و در زمان نیاز بدن، با استفاده از یک نرم افزار انسولین مورد نیاز را آزاد می کند.
محققان نتایج تازه ترین بررسی استفاده از لوزالمعده مصنوعی در شرایط غیر آزمایشگاهی را که 12 هفته طول کشید و هر دو گروه کودکان و بزرگسالان را در بر داشت، در کنفرانس سالانه انجمن مطالعه دیابت اروپا که در سوئد برگزار شد، ارائه دادند.
محققان درباره این مطالعه که در مجله پزشکی New England منتشر شد، نوشتند: این سلول بتا مصنوعی یا سیستم رها سازی انسولین بر اساس مفهوم آزاد سازی انسولین در واکنش به حسگرها، عمل می کند.
نتایج تحقیق نشان می دهد که کنترل قند خون در این سیستم بهتر از روش های سنتی که توسط خود بیمار انجام می شود، صورت می گیرد.
سیستم لوز المعده مصنوعی متفاوت از درمان با پمپ های معمولی است به طوری که در آستانه های متفاوت افزایش و یا کاهش قند خون واکنش بهتری نشان می دهد و متناسب با این تغییرات انسولین در بدن آزاد می کند.
در روش سنتی، برخی از مبتلایان به دیابت نوع 1 به جای چند بار تزریق در روز از یک پمپ انسولین استفاده می کنند. در این روش انسولین از طریق یک کاتتر قرار داده شده در زیر پوست شکم رها می شود. به عبارت دیگر، فرد دیابتی می تواند دکمه ترشح انسولین را پس از غذا خوردن فشار دهد.
با هر دو روش پمپ و یا تزریق، استرس مدیریت بیماری می تواند منجر به برخی عوارض بیماری شود.
اما سیستم لوزالمعده مصنوعی امیدهایی را در زمینه کنترل دیابت نوع یک و کمرنگ شدن احتمال عوارض آن ایجاد کرده است و همچنین می تواند استرس در ارتباط با درمان با انسولین را کاهش دهد.

  • سیدسعید موسوی نژادیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی